Když se řekne podnikatel, většinou si představíme člověka sedícího v kanceláři, jak pracuje na počítači, případně čte důležité firemní dokumenty. A jistě, může to být pravda, avšak v případě malých, začínajících podnikatelů je zkušenost poněkud prozaičtějši. Velmi často dělají velkou část těchto kancelářských prací z domova, neboť jim k tomu stačí počítač. Ovšem ne vždy je to možné.
Může se totiž například stát, že budeme potřebovat další kancelářské potřeby, jako jsou fax, skener, tiskárna či jiné, případně se budeme chtít ve své kanceláři s někým sejít. Koneckonců je to ideální místo na řešení nejrůznějších záležitostí týkajících se chodu firmy. Co ale dělat, když ji nemáme?
Jednou z možností je zřídit si virtuální kancelář. Tuto službu nabízí mnohé firmy a jedná se v podstatě o druh pronájmu. Liší se pouze v tom, že zde nebudete fyzicky sídlit neustále, ale jen občas v případě potřeby. Ve smlouvě pak máte často stanoven maximální čas, který zde můžete za jedno období strávit.
Velkou výhodou této možnosti je, že je podstatně levnější než pronájem skutečné kanceláře, byť jen krátkodobý. Navíc ji můžete využít opakovaně, takže pokud budete mít například za měsíc či dva další schůzku, můžete onoho člověka opět pozvat na stejné místo, což samozřejmě udělá dobrý dojem.
Jistě, je pravdou, jak již bylo řečeno, že ji nelze využívat neustále. To však u těchto drobných podnikatelů nevadí. Pokud máme otevřenu například jen malou rodinnou pekárnu, pak rozhodně nepotřebujeme trávit veškerý čas v kanceláři – na provedení prakticky všech nutných administrativních úkonů nám stačí počítač.
Faktem však je, že toto řešení není vhodné pro každého. Pokud svou firmu rozšíříme, což znamená nejen zvýšení počtu schůzek, ale také administrativy, nezbude nám zkrátka nic jiného, než si kancelářské prostory koupit či alespoň pronajmout. Je však pravdou, že pro mnoho majitelů firem a živnostníků je toto zatím jen vzdáleným snem.